پزشکی 89 مشهد (دکتر شاهین فر)
« و اوست کسی که مرا غذا می دهد و سیراب می نماید، و هنگامی که بیمار شوم مرا شفا می دهد » (شعرا: 79 و 80) 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پزشکی ۸۹ شاهین فر مشهد و آدرس med-iaum89.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته ,در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.





 براي اولين بار در تاريخ علمي كشور؛

با همت و تلاش دكتر حسن شجاعي عضو هيات علمي مرکز تحقیقات عفوني و گرمسيري دانشگاه علوم پزشكي اصفهان يك گونه جديد باكتري مايكو باكتريوم تحت نام كشور ايران به ثبت جهاني رسيد.
به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با بيان اين كه مايكو باكتريوم ايرانيكوم در بدن انسان موجب مننژيت شبه سل و همچنين ضايعات پوستي مي شود، افزود: اين باكتري همزمان در شش مركز تحقيقاتي در يونان، هلند، سوئد، آمريكا، ايتاليا و ايران كشف شد و چون ايران زودتر از همه آن را به كميته بين المللي ثبت ميكروب ها معرفي كرد، مايكو باكتريوم جديد به نام كشور كاشف آن يعني ايران به نام مايكو باكتريوم ايرانيكوم Mycobacterium Iranicum نامگذاري شد. 
 
دكتر حسن شجاعي اضافه كرد: اين گونه جديد از مايكو باكتريوم ها را هفت سال پيش كشف كردم و پس از طي مراحل پيچيده جداسازي آن موفق شدم اين گونه جديد را تحت نام كشورمان ثبت كنم. 
 
وی با اشاره به اين كه دو گونه ديگر از مايكو باكتريوم ها را نيز در زمان دانشجويي دكتراي خود جداسازي كرده بودم ولي اروپايي ها آن را به نام خود ثبت كردند، گفت: فقط يك مجله در دنيا به نام International journal of systemic and evolutionary microbiology مجاز به نشر مقالات مربوط به كشف ميكروب هاي جديد است كه در شماره جديد اين نشريه مقاله مايكو باكتريوم ايرانيكوم به عنوان جديدترين گونه مايكو باكتريوم هاي كشف شده منتشر شده است.
" جای تحسین داره...اسمشم با نمکه "
لینک مطلب :khabarfarsi.com/ext/3141800
[ دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:مايكو باكتريوم ايرانيكوم,باکتری,مننژيت شبه سل, ] [ 15:7 ] [ آ.ح ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به پزشکی چنین فرمودند:« خداوند طبیب است و تو یاری مهربان هستی، طبیب درد، کسی است که آن را آفریده است ».
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 136
تعداد نظرات : 1172
تعداد آنلاین : 1

.